Nationale Opera & Ballet 30.000 digitale bezoekers

Stel je hebt een jaarlijks, goedbezocht festival voor opera en balletliefhebbers. Maar dan slaat de coronapandemie toe. Wat doe je? Feestje uitstellen? Afblazen? Of… Digitaal gaan! Want OFF zet je niet uit, maar aan. Alleen, zou het publiek dat wel omarmen, zo’n vierdaags digitaal festival? Met livestreams en online ervaringen? Nou en of! En wij zijn er apetrots op dat we het platform voor dit razend succesvolle event hebben mogen creëren.

De oplossing

In vijf (!) weken tijd hebben we een digitale venue neergezet die ruimte bood aan live optredens, ervaringen, sprekers, video’s en nog veel meer. Wij zorgden voor de hosting, en inrichting van de digitale venue en gaven advies over de manier waarop alle content het best gepresenteerd kon worden. Dankzij ons speciale OFF-platform wisten uiteindelijk zelfs meer bezoekers het NO&B event te vinden, dan ooit tevoren.

Resultaat

Via ruim 12.000 unieke inlogs bereikten we maar liefst 30.000 mensen. Zij waren getuige van diverse live optredens, waaronder een grote opera The Seven Deadly Sins en een unieke 360˚ productie. Daarnaast waren er verschillende booths met programmeringen van aanstormend talent, inspirerende sprekers en muzikale optredens. Bovendien konden mensen met elkaar chatten in de lobby, iets wat veelvuldig gebeurde. Al met al wisten we digitaal een echt festivalgevoel neer te zetten. Of zoals Het Parool recenseerde: “Zo fijn, je snakt naar meer”. En daar doen we het voor.

De klant zegt

“Het leeft, het borrelt, het kolkt. Een virtuele vertaling van deze fysieke, gedeelde ruimte vinden, dat was cruciaal. Daarom hebben we de handen ineengeslagen met SowiesoHelder.”

En jij?

Klaar om digitaal te gaan? Bel ons event team dan even, want online of ‘hybride’ evenementen zijn een goed alternatief voor live bijeenkomsten. Maar dan moet je wel weten waar je op moet letten, want een live event heeft andere uitgangspunten dan digitale variant. Wij denken graag met je mee hoe we jouw event succesvol online krijgen – en online succesvol krijgen. Van de strategie tot de wrap.

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

Meer Werk

ING

'Mooie Move' campagne

strategie & concept

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

Vattenfall

Scrollytelling

digital & inbound

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

Duurzame woonwijk

DAK & Tulp Group

Groene Hart Hypotheken

digital & inbound

Boer in weiland

Vattenfall

Introductiecampagne

film & content

Danone

Quality & Food Standards animatie

film & content

ING

Inspirerende documentaire

film & content

NO&B

Virtueel opera forward festival

events & exhibition

man staat op auto in bos

ING

ING REF: DUURZAAM CONCEPT VOOR PROVADA

events & exhibition

ingang event

Bosch

Building Technologies

events & exhibition

ING

Stap voor stap meekijken

art & copy

nuon

Vattenfall krant

art & copy

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

art & copy