Een online evenement organiseren dat impact maakt en de doelgroep raakt. Met een breed team van specialisten creëren wij een digitale ervaring op maat, passend bij jouw merk en doelgroep. Of het nou gaat om een grootschalig virtual event of een kleinschalige presentatie. SowiesoHelder helpt graag met de organisatie van jouw ijzersterke online event.
Van concept naar produceren en regisseren; SowiesoHelder heeft hiervoor alles in eigen huis. Korte lijnen, snelle communicatie en kwalitatief resultaat. Dat is waar wij voor gaan en staan. Daarnaast werken we samen met diverse leveranciers. Zo zijn we flexibel en leveren we op maat. Hierdoor past het event perfect bij specifieke doelstellingen. Het organiseren van een online event is een traject dat globaal bestaat uit 3 fasen.
Fase 1: Voortraject
In de eerste fase van het organiseren van jouw online event is de conceptfase. We bepalen de doelstelling, die leidend is voor de invulling van de techniek. We brainstormen en tackelen vragen als; Moet men inloggen? Kan men vragen stellen? Kun je elkaar zien? Op basis van deze input creëren we een concept dat aansluit bij jouw doel en huisstijl; de juiste samenstelling voor jouw digitale springplank!
Daarnaast richten we ons in deze fase op betrokkenheid creëren bij de doelgroep. We nodigen de doelgroep uit en triggeren nieuwsgierigheid door alvast wat informatie over het event te geven, of doen een oproep tot interactie.
Fase 2: Techniek
De tweede fase tijdens het organiseren een webinar, online meeting of virtual event richt zich volledig op de techniek. Welk type online event je ook kiest, de techniek is essentieel. Denk bijvoorbeeld aan het coderen van real life 3D-toepassingen, het designen van jouw online merkwereld of het integreren van een chat in jouw webinaromgeving. Elk virtual event is uniek. Daarom zijn de virtuele omgevingen aan te passen naar behoefte van de conferentie, het event of de presentatie.
Fase 3: Contentcreatie
Een online webinar, talkshow, event of meeting draait om beleving. Om interactie. Content is hierbij de sleutel die het event tot een onvergetelijke ervaring maakt. Je kunt de contentcreatie volledig aan ons uitbesteden, of kies ervoor om de content zelf aan te leveren. In beide gevallen werken we samen om de juiste vorm en input te bepalen. Samen maken we het event memorabel!
Hoeveel tijd het kost om een online event te organiseren, is afhankelijk van de vorm en grootte van het event. Het is mogelijk om binnen een week een professionele online meeting te organiseren. Reken bij een virtueel event op drie weken organisatie tijd. Wel geldt; hoe meer tijd er wordt gestoken in het creëren van een buzz rondom het event, hoe beter! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
SowiesoHelder biedt online events op maat, volledig afgestemd op de wensen van onze opdrachtgevers. Door de techniek is er veel mogelijk en aan te passen. Dit beïnvloedt de kosten. Maar uitgaande van de kleinste vorm – een conference meeting – dan is de vanaf prijs 3K. Voor een virtueel event is de vanaf prijs 30K.
Ben je nieuwsgierig? En wil je meer weten over wat SowiesoHelder voor jou kan betekenen op het gebied van online events? Neem vrijblijvend contact op met Joost via onderstaande module of stuur een mailtje.