‘Hergebruik’ van een succesvolle website met nieuwe branding

Duurzaam wonen kan makkelijker en laagdrempeliger voor elke huizenbezitter. Groene Hart Hypotheken is een compleet nieuwe propositie die onlangs is gelanceerd en die zich richt op totaaladvies voor de hypotheek én verduurzaming van de woning tegelijk. Om die lancering bij een groot publiek bekend te maken, was er binnen korte tijd een effectieve website nodig.

Website screens groene hart

De uitdaging

Groene Hart Hypotheken is ontstaan door de actieve samenwerking van DAK Intermediairscollectief met Tulp Hypotheken en De Energiebespaarders. Zij menen dat elke Nederlander zijn of haar woning makkelijk moet kunnen verduurzamen. Met de hypotheken die ze verstrekken maken ze duurzaam wonen eenvoudiger en laagdrempelig voor elke huizenbezitter. Daarmee helpt Groene Hart Hypotheken Nederland energiezuinig te wonen.

De vraag aan SowiesoHelder was om in korte tijd een website te realiseren waarop in de eerste plaats alle hypotheekadviseurs staan. Zij immers zijn de sleutel tot het juiste energieadvies en de verduurzaming en kunnen kijken hoe de verduurzaming van de woning het beste kan worden gefinancierd.

Omdat Groene Hart Hypotheken een samenwerking is met Tulp Hypotheken waarvoor SowiesoHelder ook de website heeft ontworpen, is ons gevraagd om die goed geslaagde website als template te gebruiken en ‘na’ te bouwen. Om ‘m vervolgens te customizen naar de visuele identiteit/huisstijl van Groene Hart Hypotheken. Geheel in lijn met het idee achter de duurzame hypotheken moest de website uiteraard ook duurzaamheid uitstralen.

De oplossing

SowiesoHelder heeft een nieuw ontwerp gemaakt op basis van de website van Tulp Hypotheken en deze aangepast naar de nieuwe huisstijl van Groene Hart Hypotheken. We hebben dit design toegepast op het ontwerp van de WordPress website van Tulp Hypotheken. Ten opzichte van de oorspronkelijke website zijn er vervolgens een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd om er zeker van te zijn dat we alle content die we willen plaatsen ook in de template kunnen verwerken.

Daarnaast hebben we uiteraard ook direct de kans aangegrepen om de website ook technisch te optimaliseren zodat deze weer voldoet aan de standaarden van dit moment en de klant er weer een flinke tijd mee vooruit kan.

In de website is ook de Bespaarcheck opgenomen als iFrame. Via gebruikersbeheer in het CMS is vervolgens ingeregeld dat de samenwerkende partners altijd hun eigen deel van de informatie kunnen bijwerken, of dat nu hypotheekinformatie, nieuwe duurzaamheidsverbeteringen of actuele rentestanden betreft. Op een tweede iFrame staat de ‘zoek een adviseur’, deze toont alleen adviseurs die verduurzaming actief meenemen in hun advies, dit is een primeur binnen de markt.

Het resultaat

In korte tijd is op basis van een bestaand website-ontwerp een geheel nieuwe website ‘na’gebouwd. Door deze vervolgens de eigen branding van Groene Hart Hypotheken te geven en dit overal in door te voeren heeft de website een totaal andere uitstraling dan het origineel. Kortom: een succesvolle lancering van deze nieuwe propositie op een website die het duurzame verhaal kan gaan vertellen aan iedereen die belangstelling heeft in een ‘groene hypotheek’. En al snel na de lancering van de website zijn de eerste Groene Hart Hypotheek leningen inmiddels verstrekt en ook de eerste verduurzamingstrajecten met De Energiebespaarders van start gegaan. Op naar een duurzaam Nederland!

Of zoals ze zelf zeggen

Jean Paul Hoogmans, Manager Marketing DAK Intermediairscollectief:
“De website Groene Hart Hypotheken is binnen extreem korte tijd op basis van een bijzonder prettige samenwerking tot stand gekomen. In deze periode heb ik SowiesoHelder, en in het bijzonder het digital team, als zeer oplossings- en resultaatgericht leren kennen. Zo staat deze website dan ook aan de basis van een samenwerking die zeker naar meer smaakt. Aan dat laatste geven we nu invulling met de door SowiesoHelder ontwikkelde huisstijl en website voor Binco en met de te vernieuwen DAK website”.

En jij?

Zelf in korte tijd een website nodig om een nieuw product/nieuwe propositie te lanceren? Waarschijnlijk kunnen we je goed helpen dit te realiseren. Op basis van ons slimme WordPress startertheme en je eigen visuele identiteit zorgen we dat we op tijd klaar zijn met de website die je nodig hebt!

Meer weten?
neem contact met
ons op

Meer Werk

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

Van der pekstraat

Straat campagne

strategie & concept

ING

'Mooie Move' campagne

strategie & concept

Herenbos

Responsive vacature platform

digital & inbound

Algemeen

E-learning

digital & inbound

Vitablend table food

Vitablend

Een opfrisser in strategie & vorm

digital & inbound

Meerlanden

Yearround communicatie: Meerlanden Journaal

film & content

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

Boer in weiland

Vattenfall

Introductiecampagne

film & content

KLM duurzaam grafisch

KLM / SCHIPHOL

Seminar duurzaamheid

events & exhibition

man staat op auto in bos

ING

ING REF: DUURZAAM CONCEPT VOOR PROVADA

events & exhibition

woman virtual presentation

Hines

Pitch perfect online

events & exhibition

Henkel Beauty Care

POS materialen voor Henkel

art & copy

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy

Yakult Europe

3D verpakkingen

art & copy