Hoe maak je afval scheiden leuk?

Meerlanden is een afvalverwerker met een groot, groen hart voor de circulaire keten. Ze zien afval dan ook niet als afval, maar als grondstof waar ze onder andere prachtige compost van maken. Compost die ze gratis weggeven aan mensen die meedoen aan de Dag van de Moestuin.

Meerlanden - De dag van de moestuin
Meerlanden - De dag van de moestuin
Meerlanden - De dag van de moestuin

De vraag

Hoe zet je mensen aan tot het goed scheiden van hun afval? Iedereen weet wel dat het moet, maar het blijft vaak een ver-van-mijn-bed-show. Terwijl Meerlanden, die zichzelf niet voor niets ‘grondstoffenregisseur’ noemt, er hele mooie dingen mee doet. Aan ons de vraag om dat wereldkundig te maken op een manier die mensen aanspreekt en ze stimuleert om zelf ook in actie te komen.

De oplossing

In plaats van heel hard roepen dat iedereen zijn afval moet scheiden, of pratende hoofden in beeld brengen die vertellen wat Meerlanden precies doet, hebben we een film gemaakt over plezier. Het plezier dat moestuinhouders hebben met hun tuin en de rol die Meerlanden daarin speelt. Zo laten we op een leuke manier het resultaat zien van afval scheiden en sporen we zo mensen aan om zélf hun rol op te pakken.

Het resultaat

De hele campagne heeft ervoor gezorgd dat de Dag van de Moestuin dit jaar een volle week duurde, omdat zoveel mensen zich hadden aangemeld.

Of zoals ze zelf zeggen:

Meerlanden: “We zijn ontzettend blij met de film en hoe SowiesoHelder met ons meedenkt. Ze komen altijd met verrassende inzichten en daardoor komt ons project steeds meer van de grond.”

En jij?

Ben je op zoek naar een partij die echt kijkt wat de beste aanpak voor jouw case is? Wij kijken verder dan de voor de hand liggende vertelmanieren en vertalen je vraag naar een echt effectief middel. We geloven in de kracht van film en de beleving die je hebt als je hem ziet.

Video is een veelzijdige marketingtool, lees hier meer over de talloze mogelijkheden.
Of neem contact op met het videoteam, we denken graag mee.

Meer weten?
neem contact met
ons op

Meer Werk

LabV

De langste URL

strategie & concept

ING

'Mooie Move' campagne

strategie & concept

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

Algemeen

E-learning

digital & inbound

Vattenfall

Scrollytelling

digital & inbound

adviseur aan het werk

DAK

Binco visuele identiteit
en website

digital & inbound

Meerlanden

Yearround communicatie: Meerlanden Journaal

film & content

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

ING

Inspirerende documentaire

film & content

KLM duurzaam grafisch

KLM / SCHIPHOL

Seminar duurzaamheid

events & exhibition

ingang event

Bosch

Building Technologies

events & exhibition

CAD & Company

Van een offline naar online event

events & exhibition

Yakult Europe

3D verpakkingen

art & copy

The May 50k

Stichting MS Research
Activatiecampagne

art & copy

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy