Hoe maak je afval scheiden leuk?

Meerlanden is een afvalverwerker met een groot, groen hart voor de circulaire keten. Ze zien afval dan ook niet als afval, maar als grondstof waar ze onder andere prachtige compost van maken. Compost die ze gratis weggeven aan mensen die meedoen aan de Dag van de Moestuin.

Meerlanden - De dag van de moestuin
Meerlanden - De dag van de moestuin
Meerlanden - De dag van de moestuin

De vraag

Hoe zet je mensen aan tot het goed scheiden van hun afval? Iedereen weet wel dat het moet, maar het blijft vaak een ver-van-mijn-bed-show. Terwijl Meerlanden, die zichzelf niet voor niets ‘grondstoffenregisseur’ noemt, er hele mooie dingen mee doet. Aan ons de vraag om dat wereldkundig te maken op een manier die mensen aanspreekt en ze stimuleert om zelf ook in actie te komen.

De oplossing

In plaats van heel hard roepen dat iedereen zijn afval moet scheiden, of pratende hoofden in beeld brengen die vertellen wat Meerlanden precies doet, hebben we een film gemaakt over plezier. Het plezier dat moestuinhouders hebben met hun tuin en de rol die Meerlanden daarin speelt. Zo laten we op een leuke manier het resultaat zien van afval scheiden en sporen we zo mensen aan om zélf hun rol op te pakken.

Het resultaat

De hele campagne heeft ervoor gezorgd dat de Dag van de Moestuin dit jaar een volle week duurde, omdat zoveel mensen zich hadden aangemeld.

Of zoals ze zelf zeggen:

Meerlanden: “We zijn ontzettend blij met de film en hoe SowiesoHelder met ons meedenkt. Ze komen altijd met verrassende inzichten en daardoor komt ons project steeds meer van de grond.”

En jij?

Ben je op zoek naar een partij die echt kijkt wat de beste aanpak voor jouw case is? Wij kijken verder dan de voor de hand liggende vertelmanieren en vertalen je vraag naar een echt effectief middel. We geloven in de kracht van film en de beleving die je hebt als je hem ziet.

Video is een veelzijdige marketingtool, lees hier meer over de talloze mogelijkheden.
Of neem contact op met het videoteam, we denken graag mee.

Meer weten?
neem contact met
ons op

SuikerSilo
SuikerSilo

Meer Werk

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

LabV

De langste URL

strategie & concept

ING

Gerichte activatiecampagne

strategie & concept

Herenbos

WordPress website

digital & inbound

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress multisite

digital & inbound

Algemeen

Escape room

digital & inbound

Nutricia

OpTri bottle

film & content

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

Meerlanden - De dag van de moestuin

Meerlanden

De dag van de moestuin

film & content

CAD & Company

Van een offline naar online event

events & exhibition

KLM duurzaam grafisch

KLM / SCHIPHOL

Seminar duurzaamheid

events & exhibition

Landal GreenParks

Januari bijeenkomst Club Up

events & exhibition

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

art & copy

De Zorgcirkel

Personeelsmagazine

art & copy

ING

Stap voor stap meekijken

art & copy