Een krachtige lancering van een nieuwe propositie

Onze opdrachtgever DAK intermediairscollectief, een coöperatie met meer dan 1500 adviseurs, heeft een nieuwe propositie bedacht: Binco. Financieel adviseurs zijn van onschatbare waarde voor een gezond financieel Nederland. Zij verdienen de tijd en ruimte om hun werk te doen zoals zij dat het liefst willen. Binco is voor al die drukke agenda’s de oplossing: een ‘personal assistant’ die administratie en regelwerk van hen overneemt. Van het managen van de mailbox en agenda tot het opnemen van de telefoon, en van voorbereidend werk tot het verwerken van verzekeringen.

beelden van de website

De vraag

Om Binco in de markt te zetten en bekend te maken onder financieel adviseurs was er behoefte aan een duidelijk herkenbare visuele identiteit. Aan het digital team en designteam van SowiesoHelder de vraag om samen een logo te creëren en deze door te vertalen in een passende huisstijl die toepasbaar is voor de website, de digitale communicatiemiddelen en in documenten.

De oplossing

Binco had zelf al veel voorbereidend onderzoek gedaan naar de markt. De merkstrategie en usp’s waren al eerder gedefinieerd, de klantbehoefte geformuleerd en er lag een heldere why-how-what. Ook was er al een keuze gemaakt in het Jungiaans-model: Binco wil een ‘hero-brand’ zijn. Strijdbaar, vooroplopend, uitdagend en aansprekend. Die gewenste hero-uitstraling vroeg om een powerlogo, stevige kleuren en krachtige beelden. Deze ingrediënten uit de merkstrategie hebben wij als inspiratie gebruikt voor onze voorstellen. 

Het resultaat

We hebben een logo gecreëerd dat ook overeind blijft staan zonder de huisstijlkleuren, dat aansluit bij de kern van het merk en daarnaast sterk uitstraalt waar het merk voor staat. We zijn op zoek gegaan naar een woordbeeld bestaande uit het woord ‘Binco’, een visueel herkenbaar element en een aantal hoofdkleuren. Uitgangspunten waren: Bold – Krachtig – Uitdagend – Competitief – Ondersteunend – Balans en kwaliteit. Uit meerdere voorstellen die onderbouwd net andere accenten hadden, heeft de klant het uiteindelijke logo gekozen. Dit logo is vervolgens verder ontwikkeld naar een huisstijl. In de huisstijl hebben we naast het logo een kleurpalet en de typografie stijl ook het ontwerp voor briefpapier, visitekaartjes en een Powerpoint template meegenomen. 

Nadat de huisstijl voltooid was, hebben we deze doorvertaald naar een webdesign. Primaire doel van de website is de potentiële doelgroep informeren over de diensten die Binco levert en geïnteresseerde financieel adviseurs overtuigen om contact op te nemen met Binco. Visueel gezien komt de huisstijl van Binco duidelijk terug in de kleur en fontkeuze. De website is volledig in WordPress gemaakt, met als grote voordeel dat de klant de vooraf bedachte pagina’s makkelijk zelf kan vullen met content. Met dat in het achterhoofd hebben we de website gebouwd met flexibele contentblokken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan verschillende soorten tekstblokken, een tarievenblok, een blok met recensies etc. Heel gebruiksvriendelijk. 

Bovendien is een WordPress website makkelijk up-to-date te houden. Een opdrachtgever kan zelf nieuwe pagina’s opbouwen met deze contentblokken of bestaande pagina’s aanpassen/uitbreiden door er andere contentblokken in te plaatsen of aan toe te voegen. Deze blokken krijgen dan automatisch de juiste look & feel en hoeven ‘alleen’ nog maar gevuld te worden met content. Indien gewenst kan SowiesoHelder die content ook verzorgen – voor meerdere klanten verzorgen wij dat – maar met de WordPress website kan de klant ook zelf uit de voeten.

Dat er behoefte was aan een ‘personal assistent’ als Binco blijkt als DAK, slechts twee maanden na de lancering via de nieuwe website al 30 abonnementen heeft verkocht. 

Of zoals ze zelf zeggen

“Voor ons nieuwe merk Binco waren we op zoek naar een visuele identiteit die het ‘hero’-gevoel uitstraalt. Met een eigen logo, huisstijl en een website die financieel adviseurs aanspreekt. Samen met het digital team van SowiesoHelder is in korte tijd een krachtig merk neergezet. Met resultaat! Inmiddels hebben al meer dan 30 financieel adviseurs hun weg naar de dienstverlening van Binco gevonden. De prettige samenwerking met het onlineteam zetten we voort in komende projecten voor onder andere het vernieuwen van onze website DAK.nl.”

En jij?

Zoals duidelijk wordt uit deze opdracht voor DAK/Binco, komen binnen SowiesoHelder twee expertises mooi samen: ons digital team & designteam ontwikkelen met regelmaat huisstijlen en merkidentiteiten om die vervolgens te vertalen naar websites. Mocht je zelf een uitdaging hebben op dat domein, neem eens contact op om te kijken of wij je verder kunnen helpen. Wellicht is een WordPress website iets waar we jouw merk, organisatie en contentteam ook verder mee helpen.

Meer weten?
neem contact met
ons op

Meer Werk

vrouw houdt krat vast

de FNV

Haal de FNV erbij

strategie & concept

ING

'Mooie Move' campagne

strategie & concept

Attens

Campagne

strategie & concept

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress multisite

digital & inbound

Duurzame woonwijk

DAK & Tulp Group

Groene Hart Hypotheken

digital & inbound

adviseur aan het werk

DAK

Binco visuele identiteit
en website

digital & inbound

Boer in weiland

Vattenfall

Introductiecampagne

film & content

Danone

Quality & Food Standards animatie

film & content

Presenter doing interview and camera focusing

Vattenfall

‘Wij zijn Vattenfall’ Live show

film & content

Folio Orthica

Symposium

events & exhibition

TU Delft

Virtueel op de koffie met India

events & exhibition

Landal GreenParks

Januari bijeenkomst Club Up

events & exhibition

The May 50k

Stichting MS Research
Activatiecampagne

art & copy

Henkel Beauty Care

POS materialen voor Henkel

art & copy

CoorpID (ING Bank)

CoorpID: on- en offline middelen

art & copy