EN WE GAAN
LIVE IN
5, 4, ...

Een complete rebranding. 4000 medewerkers en betrokkenen. Een nieuwe merkbelofte: fossielvrij leven mogelijk maken in één generatie. Hoe breng je dat over het voetlicht? Hoe krijg je medewerkers enthousiast? En hoe lanceer je het nieuwe merk intern, met impact? Met een interne campagne, activatie en een live uitgezonden tv-show hielpen wij van Nuon Vattenfall te maken.

Oplossing

Om medewerkers te laten wennen hebben we intern het Vattenfall-verhaal geladen met de campagne “Hoe zeg je… Vattenfall?”. Met reportages, interviews, videoclips, quizzen en diverse offline uitingen riepen we medewerkers op om het Vattenfall verhaal vooral in hun eigen woorden eigen te maken. Voor de definitieve overgang bedachten en produceerden we een grootse en feestelijke tv-show, live vanuit het hoofdkantoor en integraal te volgen op alle regionale locaties.

Resultaat

‘Wij zijn Vattenfall LIVE’ was meer dan een tv-show: een feestelijke dag met allerlei activiteiten op de locaties. De uitzending zelf werd gepresenteerd door Vattenfalls eigen woordvoerder Anouk IJfs, met Jörgen Raymann als sidekick. Het programma stond vol interviews, reportages, muzikale intermezzo’s en de oproep voor een unieke Challenge. Praktisch alle medewerkers zagen de show. Live, via de webcast of later via het on-demand-platform. Uit de evaluatie blijkt dat medewerkers enthousiast en gemotiveerd de naam Vattenfall en de missie hebben omarmd. Leuk detail: Het event werd van fossielvrije stroom voorzien door de inzet van twee Green Batteries.

2 presenters with microphone
3 presenters at a table with the public around them
Camera focusing on the table with presenters
Presenter doing interview and camera focusing

MEER WETEN?
NEEM CONTACT
MET ONS OP

Meer Werk

vrouw houdt krat vast

de FNV

Haal de FNV erbij

strategie & concept

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

Attens

Campagne

strategie & concept

Vattenfall

Scrollytelling

digital & inbound

adviseur aan het werk

DAK

Binco visuele identiteit
en website

digital & inbound

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

yakult-featured

Yakult

85 jaar TV-commercial

film & content

nuon

Digitale Wereld

film & content

man doet bloeddruk meter om

OMRON Healthcare Europe B.V.

Retail content campagne

film & content

Folio Orthica

Symposium

events & exhibition

AkzoNobel

General Marketing Meeting

events & exhibition

man staat op auto in bos

ING

ING REF: DUURZAAM CONCEPT VOOR PROVADA

events & exhibition

The May 50k

Stichting MS Research
Activatiecampagne

art & copy

de FNV

FNV Agrarisch
Groen campagne

art & copy

CoorpID (ING Bank)

CoorpID: on- en offline middelen

art & copy