EN WE GAAN
LIVE IN
5, 4, ...

Een complete rebranding. 4000 medewerkers en betrokkenen. Een nieuwe merkbelofte: fossielvrij leven mogelijk maken in één generatie. Hoe breng je dat over het voetlicht? Hoe krijg je medewerkers enthousiast? En hoe lanceer je het nieuwe merk intern, met impact? Met een interne campagne, activatie en een live uitgezonden tv-show hielpen wij van Nuon Vattenfall te maken.

Oplossing

Om medewerkers te laten wennen hebben we intern het Vattenfall-verhaal geladen met de campagne “Hoe zeg je… Vattenfall?”. Met reportages, interviews, videoclips, quizzen en diverse offline uitingen riepen we medewerkers op om het Vattenfall verhaal vooral in hun eigen woorden eigen te maken. Voor de definitieve overgang bedachten en produceerden we een grootse en feestelijke tv-show, live vanuit het hoofdkantoor en integraal te volgen op alle regionale locaties.

Resultaat

‘Wij zijn Vattenfall LIVE’ was meer dan een tv-show: een feestelijke dag met allerlei activiteiten op de locaties. De uitzending zelf werd gepresenteerd door Vattenfalls eigen woordvoerder Anouk IJfs, met Jörgen Raymann als sidekick. Het programma stond vol interviews, reportages, muzikale intermezzo’s en de oproep voor een unieke Challenge. Praktisch alle medewerkers zagen de show. Live, via de webcast of later via het on-demand-platform. Uit de evaluatie blijkt dat medewerkers enthousiast en gemotiveerd de naam Vattenfall en de missie hebben omarmd. Leuk detail: Het event werd van fossielvrije stroom voorzien door de inzet van twee Green Batteries.

2 presenters with microphone
3 presenters at a table with the public around them
Camera focusing on the table with presenters
Presenter doing interview and camera focusing

MEER WETEN?
NEEM CONTACT
MET ONS OP

SuikerSilo
SuikerSilo

Meer Werk

DeRegt Cables

Marcom strategie

strategie & concept

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

go2UBL

Ubbelen

strategie & concept

Vitablend table food

Vitablend

Een opfrisser in strategie & vorm

digital & inbound

Algemeen

Escape room

digital & inbound

Vattenfall

Scrollytelling

digital & inbound

Danone

Quality & Food Standards animatie

film & content

Presenter doing interview and camera focusing

Vattenfall

‘Wij zijn Vattenfall’ Live show

film & content

yakult-featured

Yakult

85 jaar TV-commercial

film & content

Nuon/Feenstra

Duinrell familiedag

events & exhibition

TU Delft

Virtueel op de koffie met India

events & exhibition

NO&B

Virtueel opera forward festival

events & exhibition

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy

ING

Stap voor stap meekijken

art & copy

nuon

Vattenfall krant

art & copy