EN WE GAAN
LIVE IN
5, 4, ...

Een complete rebranding. 4000 medewerkers en betrokkenen. Een nieuwe merkbelofte: fossielvrij leven mogelijk maken in één generatie. Hoe breng je dat over het voetlicht? Hoe krijg je medewerkers enthousiast? En hoe lanceer je het nieuwe merk intern, met impact? Met een interne campagne, activatie en een live uitgezonden tv-show hielpen wij van Nuon Vattenfall te maken.

Oplossing

Om medewerkers te laten wennen hebben we intern het Vattenfall-verhaal geladen met de campagne “Hoe zeg je… Vattenfall?”. Met reportages, interviews, videoclips, quizzen en diverse offline uitingen riepen we medewerkers op om het Vattenfall verhaal vooral in hun eigen woorden eigen te maken. Voor de definitieve overgang bedachten en produceerden we een grootse en feestelijke tv-show, live vanuit het hoofdkantoor en integraal te volgen op alle regionale locaties.

Resultaat

‘Wij zijn Vattenfall LIVE’ was meer dan een tv-show: een feestelijke dag met allerlei activiteiten op de locaties. De uitzending zelf werd gepresenteerd door Vattenfalls eigen woordvoerder Anouk IJfs, met Jörgen Raymann als sidekick. Het programma stond vol interviews, reportages, muzikale intermezzo’s en de oproep voor een unieke Challenge. Praktisch alle medewerkers zagen de show. Live, via de webcast of later via het on-demand-platform. Uit de evaluatie blijkt dat medewerkers enthousiast en gemotiveerd de naam Vattenfall en de missie hebben omarmd. Leuk detail: Het event werd van fossielvrije stroom voorzien door de inzet van twee Green Batteries.

2 presenters with microphone
3 presenters at a table with the public around them
Camera focusing on the table with presenters
Presenter doing interview and camera focusing

MEER WETEN?
NEEM CONTACT
MET ONS OP

SuikerSilo
SuikerSilo

Meer Werk

ING

Gerichte activatiecampagne

strategie & concept

Attens

Campagne

strategie & concept

Powerpeers campaign

Powerpeers

Powervolle activatiecampagne

strategie & concept

Duurzame woonwijk

DAK & Tulp Group

Groene Hart Hypotheken

digital & inbound

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

Algemeen

Escape room

digital & inbound

Danone

Quality & Food Standards animatie

film & content

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

nuon

Digitale Wereld

film & content

KLM vliegtuig in de lucht

KLM

4D 360° Flight experience

events & exhibition

man staat op auto in bos

ING

ING REF: DUURZAAM CONCEPT VOOR PROVADA

events & exhibition

Nuon/Feenstra

Duinrell familiedag

events & exhibition

nuon

Vattenfall krant

art & copy

De Zorgcirkel

Personeelsmagazine

art & copy

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy