EN WE GAAN
LIVE IN
5, 4, ...

Een complete rebranding. 4000 medewerkers en betrokkenen. Een nieuwe merkbelofte: fossielvrij leven mogelijk maken in één generatie. Hoe breng je dat over het voetlicht? Hoe krijg je medewerkers enthousiast? En hoe lanceer je het nieuwe merk intern, met impact? Met een interne campagne, activatie en een live uitgezonden tv-show hielpen wij van Nuon Vattenfall te maken.

Oplossing

Om medewerkers te laten wennen hebben we intern het Vattenfall-verhaal geladen met de campagne “Hoe zeg je… Vattenfall?”. Met reportages, interviews, videoclips, quizzen en diverse offline uitingen riepen we medewerkers op om het Vattenfall verhaal vooral in hun eigen woorden eigen te maken. Voor de definitieve overgang bedachten en produceerden we een grootse en feestelijke tv-show, live vanuit het hoofdkantoor en integraal te volgen op alle regionale locaties.

Resultaat

‘Wij zijn Vattenfall LIVE’ was meer dan een tv-show: een feestelijke dag met allerlei activiteiten op de locaties. De uitzending zelf werd gepresenteerd door Vattenfalls eigen woordvoerder Anouk IJfs, met Jörgen Raymann als sidekick. Het programma stond vol interviews, reportages, muzikale intermezzo’s en de oproep voor een unieke Challenge. Praktisch alle medewerkers zagen de show. Live, via de webcast of later via het on-demand-platform. Uit de evaluatie blijkt dat medewerkers enthousiast en gemotiveerd de naam Vattenfall en de missie hebben omarmd. Leuk detail: Het event werd van fossielvrije stroom voorzien door de inzet van twee Green Batteries.



Vattenfall Live
Vattenfall Live
Vattenfall Live
Vattenfall Live

MEER WETEN?
NEEM CONTACT
MET ONS OP

SuikerSilo
SuikerSilo

Meer Werk

Van der pekstraat

Straat campagne

De Zorgcirkel

Branding

ING

'Mooie Move' campagne

Herenbos

WordPress website

Eibir

Elk project een nieuwe site

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress multisite

yakult-featured

Yakult

85 jaar TV-commercial

ING

Inspirerende documentaire

Danone

Quality & Food Standards animatie

lijntekening robot

De Zorgcirkel

Kwalifestival

AkzoNobel

General Marketing Meeting

Nuon/Feenstra

Duinrell familiedag

De Zorgcirkel

Personeelsmagazine

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

nuon

Vattenfall krant