KLM FLIGHT
EXPERIENCE
SEMINAR

Geen museum. Geen voorstelling. Geen talkshow. Geen film. Geen live event. Maar wel: alles bij elkaar. Voor 100 jaar KLM Open bedachten we een experience, speciaal voor de top Flying Blue klanten en de corporate relaties: Klanten die vaker vliegen dan het eigen personeel. De vraag: Vertel hen iets over vliegen en luchtvaart, wat ze nog niet weten.

OPLOSSING

Tijdens de Golf Open organiseerden wij in het KLM House een anderhalf uur durend programma. Inclusief een lunch van restaurant Blue by KLM. Bij binnenkomst waren de nieuwste innovaties te zien (en aan te raken) op het gebied van de luchtvaart. Honderd bezoekers beleefden per keer een interactieve en dynamische 360° experience. Het was alsof ze aan boord stapten van een vlucht van AMS naar LAX en onderweg steeds op de hoogte gehouden werden van wat er om hen heen gebeurde. Zo ontvingen ze bijvoorbeeld vanuit de cockpit regelmatig updates over hun vlucht. Maar ook werden er hapjes geserveerd, was er contact met de luchtverkeersleiding en kwamen er gasten (sprekers) ‘aan boord’.

opstelling van de zaal
volle zaal presentatie op scherm
sprekers op podium
logo klm open 100 jaar

RESULTAAT

Op een hoofdscherm werd veel video getoond, ondersteund met beelden op verschillende schermen rondom. Een presentator leidde samen met een KLM piloot en stewardess de bezoekers langs verschillende touchpoints, in video, maar ook live in bijvoorbeeld interviews. Soms kwam video ‘tot leven’ en kwamen de gefilmde hapjes, vanuit het scherm rechtstreeks de zaal in. Al met al was het een experience voor alle zintuigen die door de bezoekers zeer goed ontvangen is!

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

Meer Werk

ING

Gerichte activatiecampagne

strategie & concept

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

DeRegt Cables

Marcom strategie

strategie & concept

Herenbos

Responsive vacature platform

digital & inbound

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

Vattenfall

Scrollytelling

digital & inbound

nuon

Digitale Wereld

film & content

Meerlanden

Yearround communicatie: Meerlanden Journaal

film & content

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

Nuon/Feenstra

Duinrell familiedag

events & exhibition

NO&B

Virtueel opera forward festival

events & exhibition

medewerkers landal op het strand

Landal GreenParks

Verfrissende strand bijeenkomst

events & exhibition

3d modellen van alle 3 de verpakkingen

Yakult

NIEUWE CREATIEVE DESIGNS

art & copy

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

art & copy

nuon

Vattenfall krant

art & copy