KLM FLIGHT
EXPERIENCE
SEMINAR

Geen museum. Geen voorstelling. Geen talkshow. Geen film. Geen live event. Maar wel: alles bij elkaar. Voor 100 jaar KLM Open bedachten we een experience, speciaal voor de top Flying Blue klanten en de corporate relaties: Klanten die vaker vliegen dan het eigen personeel. De vraag: Vertel hen iets over vliegen en luchtvaart, wat ze nog niet weten.

OPLOSSING

Tijdens de Golf Open organiseerden wij in het KLM House een anderhalf uur durend programma. Inclusief een lunch van restaurant Blue by KLM. Bij binnenkomst waren de nieuwste innovaties te zien (en aan te raken) op het gebied van de luchtvaart. Honderd bezoekers beleefden per keer een interactieve en dynamische 360° experience. Het was alsof ze aan boord stapten van een vlucht van AMS naar LAX en onderweg steeds op de hoogte gehouden werden van wat er om hen heen gebeurde. Zo ontvingen ze bijvoorbeeld vanuit de cockpit regelmatig updates over hun vlucht. Maar ook werden er hapjes geserveerd, was er contact met de luchtverkeersleiding en kwamen er gasten (sprekers) ‘aan boord’.

opstelling van de zaal
volle zaal presentatie op scherm
sprekers op podium
logo klm open 100 jaar

RESULTAAT

Op een hoofdscherm werd veel video getoond, ondersteund met beelden op verschillende schermen rondom. Een presentator leidde samen met een KLM piloot en stewardess de bezoekers langs verschillende touchpoints, in video, maar ook live in bijvoorbeeld interviews. Soms kwam video ‘tot leven’ en kwamen de gefilmde hapjes, vanuit het scherm rechtstreeks de zaal in. Al met al was het een experience voor alle zintuigen die door de bezoekers zeer goed ontvangen is!

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

SuikerSilo
SuikerSilo

Meer Werk

Powerpeers campaign

Powerpeers

Powervolle activatiecampagne

strategie & concept

Attens

Campagne

strategie & concept

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress multisite

digital & inbound

Vattenfall

Scrollytelling

digital & inbound

Eibir

Elk project een nieuwe site

digital & inbound

nuon

Digitale Wereld

film & content

yakult-featured

Yakult

85 jaar TV-commercial

film & content

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

NO&B

Virtueel opera forward festival

events & exhibition

AkzoNobel

General Marketing Meeting

events & exhibition

woman virtual presentation

Hines

Pitch perfect online

events & exhibition

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

art & copy

ING

Stap voor stap meekijken

art & copy

De Zorgcirkel

Personeelsmagazine

art & copy