KLM FLIGHT
EXPERIENCE
SEMINAR

Geen museum. Geen voorstelling. Geen talkshow. Geen film. Geen live event. Maar wel: alles bij elkaar. Voor 100 jaar KLM Open bedachten we een experience, speciaal voor de top Flying Blue klanten en de corporate relaties: Klanten die vaker vliegen dan het eigen personeel. De vraag: Vertel hen iets over vliegen en luchtvaart, wat ze nog niet weten.

OPLOSSING

Tijdens de Golf Open organiseerden wij in het KLM House een anderhalf uur durend programma. Inclusief een lunch van restaurant Blue by KLM. Bij binnenkomst waren de nieuwste innovaties te zien (en aan te raken) op het gebied van de luchtvaart. Honderd bezoekers beleefden per keer een interactieve en dynamische 360° experience. Het was alsof ze aan boord stapten van een vlucht van AMS naar LAX en onderweg steeds op de hoogte gehouden werden van wat er om hen heen gebeurde. Zo ontvingen ze bijvoorbeeld vanuit de cockpit regelmatig updates over hun vlucht. Maar ook werden er hapjes geserveerd, was er contact met de luchtverkeersleiding en kwamen er gasten (sprekers) ‘aan boord’.

opstelling van de zaal
volle zaal presentatie op scherm
sprekers op podium
logo klm open 100 jaar

RESULTAAT

Op een hoofdscherm werd veel video getoond, ondersteund met beelden op verschillende schermen rondom. Een presentator leidde samen met een KLM piloot en stewardess de bezoekers langs verschillende touchpoints, in video, maar ook live in bijvoorbeeld interviews. Soms kwam video ‘tot leven’ en kwamen de gefilmde hapjes, vanuit het scherm rechtstreeks de zaal in. Al met al was het een experience voor alle zintuigen die door de bezoekers zeer goed ontvangen is!

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

Meer Werk

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

ING

Gerichte activatiecampagne

strategie & concept

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

Eibir

Elk project een nieuwe site

digital & inbound

Algemeen

Escape room

digital & inbound

Danone

Quality & Food Standards animatie

film & content

ING

Inspirerende documentaire

film & content

Presenter doing interview and camera focusing

Vattenfall

‘Wij zijn Vattenfall’ Live show

film & content

TU Delft

Virtueel op de koffie met India

events & exhibition

woman virtual presentation

Hines

Pitch perfect online

events & exhibition

man staat op auto in bos

ING

ING REF: DUURZAAM CONCEPT VOOR PROVADA

events & exhibition

de FNV

FNV Agrarisch
Groen campagne

art & copy

CoorpID (ING Bank)

CoorpID: on- en offline middelen

art & copy

Henkel Beauty Care

POS materialen voor Henkel

art & copy