EEN
MILJOENEN-
PUBLIEK

Yakult bestaat 85 jaar! Reden voor een feestje rond het Japanse probiotische zuiveldrankje. Helaas dreigde de coronacrisis het feestje te bederven. Dus kozen we voor een gepaste toon. Geen slingers en ballonnen, maar een ingetogen, mediabrede campagne aangejaagd door een tv-commercial. Concept en uitvoering: sowiesohelder.

OPLOSSING

Voor het verhaal achter het flesje, vonden we een mooie metafoor in het oude Aziatische dominospel. Waarbij het drankje van geestelijk vader Dr. Shirota al 85 jaar een ‘keten van energie’ in gang zet. In een rijke, japans getinte 3D-animatie onthullen vallende flesjes verschillende tableaus uit het verhaal van Yakult. Deze tv-commercial werd gevolgd door een tag-on waarin we de kijker activeerde met mooie prijzen op een speciale actiesite.

RESULTAAT

Wij ontwikkelden een volledige campagne met content, puzzelboekjes, advertenties, social posts, een tv-commercial en een feestelijke webpagina. Kortom print, 1-op-1, social, digital en tv – wij bedachten het en maakten het waar. Binnen twee weken was de commercial al 1 miljoen keer vertoond op Youtube en is er 7180 keer een puzzelboekje aangevraagd.  Zo werd het toch nog een mooie verjaardag. Of zoals de klant het zei: ‘werken met jullie was een feestje’.

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

SuikerSilo
SuikerSilo

Meer Werk

ing

'Mooie Move' campagne

ing

Gerichte activatiecampagne

attens

Campagne

algemeen

Escape room

HERENBOS

WordPress website

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress multisite

nuon

Digitale Wereld

Nutricia

OpTri bottle

Danone

Quality & Food Standards animatie

KLM vliegtuig in de lucht

KLM

4D 360° Flight experience

FOLIO ORTHICA

Symposium

medewerkers landal op het strand

Landal GreenParks

Verfrissende strand bijeenkomst

nuon

Vattenfall krant

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

tomtom

'Black Friday' campagne