EEN
MILJOENEN-
PUBLIEK

Yakult bestaat 85 jaar! Reden voor een feestje rond het Japanse probiotische zuiveldrankje. Helaas dreigde de coronacrisis het feestje te bederven. Dus kozen we voor een gepaste toon. Geen slingers en ballonnen, maar een ingetogen, mediabrede campagne aangejaagd door een tv-commercial. Concept en uitvoering: sowiesohelder.

OPLOSSING

Voor het verhaal achter het flesje, vonden we een mooie metafoor in het oude Aziatische dominospel. Waarbij het drankje van geestelijk vader Dr. Shirota al 85 jaar een ‘keten van energie’ in gang zet. In een rijke, japans getinte 3D-animatie onthullen vallende flesjes verschillende tableaus uit het verhaal van Yakult. Deze tv-commercial werd gevolgd door een tag-on waarin we de kijker activeerde met mooie prijzen op een speciale actiesite.

RESULTAAT

Wij ontwikkelden een volledige campagne met content, puzzelboekjes, advertenties, social posts, een tv-commercial en een feestelijke webpagina. Kortom print, 1-op-1, social, digital en tv – wij bedachten het en maakten het waar. Binnen twee weken was de commercial al 1 miljoen keer vertoond op Youtube en is er 7180 keer een puzzelboekje aangevraagd.  Zo werd het toch nog een mooie verjaardag. Of zoals de klant het zei: ‘werken met jullie was een feestje’.

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

SuikerSilo
SuikerSilo

Meer Werk

LabV

De langste URL

strategie & concept

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

ING

Gerichte activatiecampagne

strategie & concept

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress multisite

digital & inbound

Herenbos

WordPress website

digital & inbound

Vitablend table food

Vitablend

Een opfrisser in strategie & vorm

digital & inbound

yakult-featured

Yakult

85 jaar TV-commercial

film & content

Danone

Quality & Food Standards animatie

film & content

Meerlanden - De dag van de moestuin

Meerlanden

De dag van de moestuin

film & content

TU Delft

Virtueel op de koffie met India

events & exhibition

KLM vliegtuig in de lucht

KLM

4D 360° Flight experience

events & exhibition

Folio Orthica

Symposium

events & exhibition

nuon

Vattenfall krant

art & copy

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

art & copy

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy