EEN
MILJOENEN-
PUBLIEK

Yakult bestaat 85 jaar! Reden voor een feestje rond het Japanse probiotische zuiveldrankje. Helaas dreigde de coronacrisis het feestje te bederven. Dus kozen we voor een gepaste toon. Geen slingers en ballonnen, maar een ingetogen, mediabrede campagne aangejaagd door een tv-commercial. Concept en uitvoering: sowiesohelder.

OPLOSSING

Voor het verhaal achter het flesje, vonden we een mooie metafoor in het oude Aziatische dominospel. Waarbij het drankje van geestelijk vader Dr. Shirota al 85 jaar een ‘keten van energie’ in gang zet. In een rijke, japans getinte 3D-animatie onthullen vallende flesjes verschillende tableaus uit het verhaal van Yakult. Deze tv-commercial werd gevolgd door een tag-on waarin we de kijker activeerde met mooie prijzen op een speciale actiesite.

RESULTAAT

Wij ontwikkelden een volledige campagne met content, puzzelboekjes, advertenties, social posts, een tv-commercial en een feestelijke webpagina. Kortom print, 1-op-1, social, digital en tv – wij bedachten het en maakten het waar. Binnen twee weken was de commercial al 1 miljoen keer vertoond op Youtube en is er 7180 keer een puzzelboekje aangevraagd. Zo werd het toch nog een mooie verjaardag. Of zoals de klant het zei: ‘werken met jullie was een feestje’.

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

Meer Werk

LabV

De langste URL

strategie & concept

go2UBL

Ubbelen

strategie & concept

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

Eibir

Elk project een nieuwe site

digital & inbound

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress multisite

digital & inbound

Algemeen

E-learning

digital & inbound

Meerlanden - De dag van de moestuin

Meerlanden

De dag van de moestuin

film & content

Boer in weiland

Vattenfall

Introductiecampagne

film & content

man doet bloeddruk meter om

OMRON Healthcare Europe B.V.

Retail content campagne

film & content

3december presentator podium

Mimetas

3D-cember 2021

events & exhibition

NO&B

Virtueel opera forward festival

events & exhibition

woman virtual presentation

Hines

Pitch perfect online

events & exhibition

de FNV

FNV Agrarisch
Groen campagne

art & copy

Henkel Beauty Care

POS materialen voor Henkel

art & copy

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy