EEN
MILJOENEN-
PUBLIEK

Yakult bestaat 85 jaar! Reden voor een feestje rond het Japanse probiotische zuiveldrankje. Helaas dreigde de coronacrisis het feestje te bederven. Dus kozen we voor een gepaste toon. Geen slingers en ballonnen, maar een ingetogen, mediabrede campagne aangejaagd door een tv-commercial. Concept en uitvoering: sowiesohelder.

OPLOSSING

Voor het verhaal achter het flesje, vonden we een mooie metafoor in het oude Aziatische dominospel. Waarbij het drankje van geestelijk vader Dr. Shirota al 85 jaar een ‘keten van energie’ in gang zet. In een rijke, japans getinte 3D-animatie onthullen vallende flesjes verschillende tableaus uit het verhaal van Yakult. Deze tv-commercial werd gevolgd door een tag-on waarin we de kijker activeerde met mooie prijzen op een speciale actiesite.

RESULTAAT

Wij ontwikkelden een volledige campagne met content, puzzelboekjes, advertenties, social posts, een tv-commercial en een feestelijke webpagina. Kortom print, 1-op-1, social, digital en tv – wij bedachten het en maakten het waar. Binnen twee weken was de commercial al 1 miljoen keer vertoond op Youtube en is er 7180 keer een puzzelboekje aangevraagd. Zo werd het toch nog een mooie verjaardag. Of zoals de klant het zei: ‘werken met jullie was een feestje’.

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

Meer Werk

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

LabV

De langste URL

strategie & concept

adviseur aan het werk

DAK

Binco visuele identiteit
en website

digital & inbound

Herenbos

Responsive vacature platform

digital & inbound

Algemeen

E-learning

digital & inbound

nuon

Digitale Wereld

film & content

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

Danone

Quality & Food Standards animatie

film & content

Folio Orthica

Symposium

events & exhibition

medewerkers landal op het strand

Landal GreenParks

Verfrissende strand bijeenkomst

events & exhibition

NO&B

Virtueel opera forward festival

events & exhibition

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

art & copy

de FNV

FNV Agrarisch
Groen campagne

art & copy

The May 50k

Stichting MS Research
Activatiecampagne

art & copy