In de ING-app kun je tegenwoordig letterlijk alles zelf regelen. Van je pas blokkeren tot je limiet verhogen. Van je creditcard activeren tot je adres wijzigen. Maar wat als je daar toch hulp bij nodig hebt?
Dan bel je naar de customerservice medewerkers van ING. En dat doen zowel oudere – als jongere klanten. Maar om uit te kunnen leggen hoe de app werkt, moet je zelf natuurlijk wel weten waar je alles kunt vinden. Dat blijkt in de praktijk nogal een probleem, bijvoorbeeld omdat er steeds nieuwe dingen in de app komen. Dus kwam ING met de vraag om how to-video’s voor de medewerkers.
Maar hoe handig is dat eigenlijk? Dan heb je iemand aan de lijn en ben je dat filmpje alweer vergeten. En dat kun je er dan moeilijk even bij gaan pakken. Dus bedacht de ontwerpstudio van SowiesoHelder iets veel praktischer: een clickable PDF van de app, zodat je als medewerker hetzelfde op je scherm ziet als de klant aan de andere kant van de lijn. Samen druk je dan tegelijkertijd op een bepaalde knop en weet je allebei waar je het over hebt. Zo kun je iemand dus heel makkelijk naar de eindstreep toepraten.
Een superhandige tool voor het belteam om mensen echt verder te helpen, waar ze heel blij mee zijn.
“We zijn blij dat jullie met een alternatief zijn gekomen dat veel beter aansluit bij de daadwerkelijk behoeften.”
Ben jij ook op zoek naar een intern middel om de communicatie met je klanten beter te laten lopen? Wij denken graag met je mee.