• Videoproductie
  • oktober 2019
  • Interne campagne

Wij zijn
Vattenfall
LIVE

Nuon wordt Vattenfall. De vraag aan SowiesoHelder: creëer een feestelijk en memorabel startschot voor de definitieve rebranding waarbij de medewerkers van de gehele organisatie (+/- 4000) inclusief externe partners worden meegenomen in het Vattenfall-verhaal: fossielvrij leven mogelijk maken in één generatie.

Oplossing

Een jaar lang hebben we het definitieve overgangsmoment en het Vattenfall-verhaal geladen met de campagne “Hoe zeg je… Vattenfall?”. Diverse middelen zoals reportages, interviews, videoclips, quizzen, en offline uitingen zijn ingezet voor medewerkers om zich het verhaal eigen te maken en te wennen aan de nieuwe merknaam. Én om op een goede manier afscheid te nemen van de naam Nuon, die diep in het paarsgele hart van de organisatie geborgen zit.

Het hoogtepunt, de definitieve overgang op 8 oktober 2019, hebben we in een vorm gegoten die alle medewerkers op hetzelfde moment zou bereiken: een live TV-show.

Uitvoering

De hele dag is een feestelijk event geproduceerd met kraampjes en activiteiten op de locaties, veelal bedacht en opgetuigd in samenwerking met de medewerkers zelf. En om 15:30 ging Vattenfall echt live: een uur lang live TV-show, gepresenteerd door Vattenfall’s eigen woordvoerder Anouk IJfs. Een gevarieerd en vermakelijk programma met live-interviews met de hoofdpersonen van het rebranding-traject, prikkelende items en animaties, feitjes en weetjes, een medewerker die als DJ de muzikale intermezzo’s verzorgde, Jörgen Raymann als komische sidekick, en feest met confetti en borrel als afsluiter. Daarnaast is er een Vattenfall Challenge aangekondigd waarbij de medewerkers in de twee weken die volgden een filmpje mochten maken om een leuke prijs te winnen.

Het hele event inclusief TV-show is van groene stroom voorzien door de inzet van twee GreenBattery’s.

Vattenfall Live
Vattenfall Live
Vattenfall Live
Vattenfall Live

Aanpak
en partners

Het live TV-show onderdeel van de campagne heeft SowiesoHelder geproduceerd samen met United en Quadia. De redactie is een hechte en inspirerende samenwerking geweest tussen Vattenfall en Sowiesohelder. Quadia heeft naast productie en regie van de show ook training verzorgd aan host Anouk IJfs.

De hoofdkantoor locatie is omgebouwd tot TV-studio met op maat gemaakt decor.

Resultaat

De TV-show bleek een groot succes: bekeken door praktisch alle medewerkers. Live of via de live-webcast, of in de dagen erna via het on-demand-platform.

Uit de evaluatie en metingen blijkt dat medewerkers enthousiast en gemotiveerd de naam Vattenfall en de missie om in één generatie fossielvrij leven mogelijk te maken hebben omarmd.

MEER WETEN?
NEEM CONTACT
MET ONS OP

Eric
Simon
Jim
SuikerSilo