De jarenlange ervaring op de verschillende merken van Ahold Delhaize kwam goed van pas bij deze nieuwe grote opdracht op retailgebied: het ontwikkelen van een 360-concept en online en offline content voor Kwantum.
Kwantum wil graag haar leidende positie op Raam en Vloer onderstrepen en klanten met hun expertise begeleiden bij de aanschaf van de juiste raamdecoratie en/of een nieuwe vloer. Niet iets wat je 1-2-3 aanschaft, dus wat je kiest moet goed zijn. Leidend was dan ook de kernvraag ‘Waar lopen klanten tegenaan als zij nieuwe raamdecoratie of een nieuwe vloer overwegen? En waar kunnen wij vanuit Kwantum hulp en inspiratie bieden?’. Vraag van Kwantum aan SowiesoHelder: ontwikkel een 360-concept en van daaruit verschillende middelen waarin al onze expertise verpakt wordt op een informatieve, inspirerende en relevante manier.
Door op basis van een overkoepelend concept en een effectieve contentstrategie op verschillende momenten en via meerdere kanalen (magazines, website, social media,…) informatie en inspiratie aan te bieden, kan Kwantum inspelen op die behoefte aan goede informatie en prikkelende inspiratie. Zo kan Kwantum klanten die zich oriënteren op een nieuwe vloer of raambekleding online en offline gericht bereiken op de momenten dat ze vragen hebben en hulp kunnen gebruiken.
Binnen het concept zijn tien kernformats ontwikkeld die relevant ingezet kunnen worden. Gebundeld in een tijdschrift, als extra content op de website, als losse social campagne etc. Die content is in één keer geproduceerd in een heroshoot: 13 dagen lang op 11 (woon)locaties leverde een schat aan foto- en video-opnamen op. Al dat beeldmateriaal en alle tegelijkertijd geproduceerde copy vormen samen een rijke contentbibliotheek. Een contentdatabase die vanaf nu organisch uitgebreid kan worden, maar ook steeds opnieuw bron zal zijn voor nieuwe communicatiemomenten. Zo creëren we de content niet alleen kostenefficiënt, maar heeft de opdrachtgever ook direct een grote voorraad content voor hergebruik en curated content. Bovendien kan Kwantum zo op veel momenten met verschillende boodschappen communiceren op een manier die ertoe doet en klanten optimaal gidsen in de customer journey.
Marketing manager Cécile Leinarts: “We hebben bij SowiesoHelder aangeklopt vanwege hun expertise om de content die we wilden maken sterk naar de klant te vertalen. Zij weten hoe je de boodschap die we hebben relevant, informatief en inspirerend verpakt zodat de klant werkelijk geholpen wordt.”
Zelf advies nodig voor een 360-concept? Getriggerd door het idee van een contentbibliotheek? Of misschien net op zoek naar een partij die kan helpen bij storytelling en het produceren van de juiste content die dat verhaal overtuigend vertelt? Laat je inspireren door de Kwantum case.