Een SowiesoHelder Merkversneller© met FNV Agrarisch groen

Soms heb je een Merkversneller© sessie waarin alles direct op z’n plek valt. Nou hebben wij dat eigenlijk heel vaak, maar goed, met FNV Agrarisch Groen hadden we ‘een bijzondere klik’. Misschien door de ‘rode’ wortels van één van onze creatieven. Of vanwege het grote sociale hart van de ander. Het onderwerp raakt je namelijk meteen: de vaak erbarmelijke omstandigheden waaronder buitenlandse arbeiders werken in de Nederlandse tuinbouw.

fnv campagne beeld

De uitdaging

Hoe bereik je arbeiders in de agrarische sector en maak je hen bewust van hun rechten? De eerste grote uitdaging daarbij is de diversiteit van de doelgroep: jongeren, flexwerkers, mensen met vaste contracten en vooral een hele grote groep arbeiders uit Oost-Europa. Hoewel FNV uiteraard graag nieuwe leden verwelkomt, volgt werving pas in een volgende fase. Doel van de campagne: bewustwording. In deze fase is er behoefte aan een strategisch basisconcept met ideeën voor zowel digitale, als fysieke middelen om de doelgroep te bereiken. Hoofdboodschap: FNV kent jouw sector en is er om je te helpen.

De oplossing

Als eerste hebben we focus aangebracht in de briefing door de doelgroep duidelijk te kaderen. De strategische paraplu is voor alle doelgroepen (misschien zelfs voor de hele FNV), maar communicatie moet gericht zijn. Daarbij hebben wij de focus gelegd op de Oost-Europese flexwerkers. Vervolgens gingen we met de FNV’ers om tafel in een onvervalste Merkversneller©. Het was een inspirerende co-creatie sessie waaruit een solide paraplugedachte, een gestroomlijnd plan en een veelvoud aan middelen naar voren kwamen. Vruchtbare grond dus, waarvan goed geoogst is!

Het resultaat

Een sterke campagne onder de paraplu ‘Haal FNV erbij’. Want samen met de FNV sta je sterker. Je bent zeker van kennis en kunde, en krijgt de hulp die nodig is – als het nodig is. Dus kom in actie en haal FNV erbij!
Maar waar we nóg blijer mee zijn: een razend-enthousiaste klant die ons heeft overladen met complimenten. En dat geeft ons veel werkplezier. Daarom: halen wij FNV er graag bij!

zoek de verschillen
campagne beeld
powerbar

Of zoals ze zelf zeggen:

Irena Marmelstein, communicatieadviseur de FNV: “Meteen raak! Topservice en creativiteit met een hoofdletter C”.

En jij?

Raken begint bij denken. Bij strategie. Een ‘plan-de-campagne’. Met duidelijke kaders, zodat we komen tot een concreet plan op basis van de doelstellingen. Weten wat we wanneer gaan doen en wat we willen bereiken. Graag met je positionering, branding, meerjarenplan aan de slag en geen idee waar je moet beginnen? We helpen graag met onze Merkversneller®

Meer weten?
neem contact met
ons op

Meer Werk

DeRegt Cables

Marcom strategie

strategie & concept

Van der pekstraat

Straat campagne

strategie & concept

ING

Gerichte activatiecampagne

strategie & concept

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

Herenbos

Responsive vacature platform

digital & inbound

Vitablend table food

Vitablend

Een opfrisser in strategie & vorm

digital & inbound

Boer in weiland

Vattenfall

Introductiecampagne

film & content

hoofddorp sfeerfoto gaze

Vattenfall

Vattenfall Kom thuis om op te laden

film & content

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

TU Delft

Virtueel op de koffie met India

events & exhibition

CAD & Company

Van een offline naar online event

events & exhibition

Folio Orthica

Symposium

events & exhibition

Henkel Beauty Care

POS materialen voor Henkel

art & copy

De Zorgcirkel

Personeelsmagazine

art & copy

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

art & copy