Teek Care, zo heet de nieuwste campagne van FNV Agrarisch Groen waarmee ze zo veel mogelijk ‘groenarbeiders’ (binnen en buiten de achterban) informeren over tekenbeten en de mogelijke risico’s. Met relevante content, een webinar door een tekendeskundige en persoonlijke gesprekken met FNV-consulenten. Doel: uiteraard de juiste informatie en een gratis tekenverwijderaar verstrekken, maar daarnaast leads verzamelen. En overall ‘Haal FNV erbij’ uitdragen, niet voor niets de paraplu boven de nieuwste campagnes.
Elk jaar worden er ruim 1 miljoen mensen gebeten door teken. In de meeste gevallen vooral hinderlijk, maar 1 op de 5 van die teken draagt een bacterie bij zich die de ziekte van Lyme kan veroorzaken. Mensen die in het groen werken lopen extra risico, zeker in de periode maart t/m oktober als de teken zich volop laten zien en gelden. Om die reden organiseert Stigas (die net als de FNV werknemers helpt gezond te werken) elk jaar de Week van de Teek, om teken en vooral ook de risico’s van een beet onder de aandacht te brengen. Dit jaar haakt FNV Agrarisch Groen daar opnieuw bij aan, met een eígen campagne. Dus kwam bij het creatief-strategisch team van SowiesoHelder de vraag hoe we vanuit de paraplucampagne Haal FNV erbij, die we een jaar geleden gelanceerd hebben, met een goede subcampagne konden inspelen op de Week van de Teek en de aandacht die er al voor het onderwerp is. Met het primaire doel leads te verzamelen die kunnen worden nagebeld. Niet iedereen die in het groen werkt, is al lid van FNV Agrarisch Groen en realiseert zich dus waarschijnlijk ook onvoldoende de voordelen van ‘FNV erbij halen’. Kortom: hoe genereren we met relevante context en content kansrijke leads voor FNV Agrarisch Groen in en rondom de Week van de Teek?
De kracht van eenvoud: we bedachten de campagne TEEK CARE. Meer dan een woordgrap, want los van de juiste teekverzorging, betekent Teek Care* in dit geval vooral de activerende aanmoediging zowel goed voor jezelf te zorgen áls de FNV erbij te halen als dat nodig blijkt. Als werknemer heb je uiteraard plichten als in eigen verantwoordelijkheid en rechten, waar niet in alle gevallen vanzelfsprekend naar gehandeld wordt. Dus de campagne, zowel op social kanalen als live op de werkplekken, probeert de juiste informatie te krijgen bij zoveel mogelijk ‘groenarbeiders’ waarvoor dit relevant is. Via een social media campagne en fysieke bezoeken door de consulenten die het gesprek aangaan en Teek Care leaflets uitdelen, worden werkers geleid naar een speciale landingspagina op de website van FNV Agrarisch Groen. Daar vinden ze allereerst relevante content, maar kunnen zij zich ook inschrijven voor het eenmalige Teek Care Webinar en/of een gratis tekenverwijderaar aanvragen (goed handelen als je toch gebeten wordt is het halve werk). Door middel van het invullen van de benodigde gegevens verzamelen we leads om na te bellen. Hoe meer mensen zich aansluiten bij de FNV, hoe meer zij kunnen doen om arbeiders veilig, gezond en duurzaam inzetbaar te kunnen laten werken.
* De concept-/campagnenaam Teek Care hebben we ook direct geregistreerd omdat die vaker per jaar (teken nemen geen pauze helaas) en ook meerdere jaren ingezet zal worden.
Een aansprekende campagne! Met een heldere boodschap, opvallende key visual en verschillende middelen: leaflets, webinar, Teek Care bus voor de live bezoeken, relevante content, gratis tekenverwijderaars en een social media campagne in aanloop naar en tijdens de Week van de Teek. Na de Week van de Teek loopt de campagne ook nog enkele weken door. Op meerdere touchpoints en via verschillende kanalen komt alles samen op 1 plek op de landingspagina. De gehele campagne informeert én activeert: Teek Care. Haal FNV erbij.
De campagne is net live gegaan, dus benieuwd? Leuk om even te kijken op fnv.nl/teekcare.
Zelf een ‘plan-de-campagne’ nodig waarmee je de doelgroep raakt en activeert? Ons creatief-strategisch team duikt graag met je in het vraagstuk en komt vervolgens met een goed concept, de middelen die daarbij horen en een plan om de campagne effectief in te zetten