Eurofins is een internationaal beursgenoteerd bedrijf, gespecialiseerd in hoogwaardige laboratoriumdiagnostiek en medisch advies. Clinical Diagnostics is een onderdeel van Eurofins, begin 2018 in Nederland op de markt gekomen en heeft als doel het maken van een doorslaggevende impact op het zorglandlandschap door het aanbieden van betrouwbare en innovatieve oplossingen. Hiervoor is een up-to-date website belangrijk die kennis bundelt, sterke leads genereert, goed interacteert en de verschillende doelgroepen relevant informeert.
Eurofins is wereldwijd marktleider op het gebied van bio-analytische testen voor voeding, water, milieu en farmaceutische producten. Ruim 58.000 werknemers in 54 landen werken verdeeld over een netwerk van 900 laboratoria. Eurofins Clinical Diagnostics (CD) is een onderdeel en richt zich binnen de klinische diagnostiek op de eerste tot en met de derdelijns zorg. Hun missie: het leveren van een doorslaggevende impact op het zorglandschap door het aanbieden van betrouwbare en innovatieve oplossingen.
Eurofins Clinical Diagnostics bestaat uit de overgenomen laboratoria LCPL, NMDL, Salux, Medische Microbiologie Alrijne en PAMM. In de nabije toekomst zullen meer laboratoria worden overgenomen. De vraag aan SowiesoHelder was de oude websites te integreren in een nieuwe website.
Doel van de website:
Primaire doelgroep, naast de secundaire doelgroep patiënten:
SowiesoHelder heeft Eurofins CD ondersteund bij het ontwikkelen van een eenduidige merkuitstraling. Met een eigen, consistente en herkenbare stijl. Die meteen een goede basis legt voor de vormgeving van de nieuwe WordPress website. Een website die geheel is ingericht op het behalen van de belangrijkste doelstellingen: informeren, leads genereren, interacteren.
Op basis van zoekwoorden-onderzoek is de structuur van de website vastgesteld. Na een eerste focus op informeren voorziet de site nu in een bestelmodule voor materialen voor zorgprofessionals (o.b.v. WooCommerce, een opensource oplossing voor webshops die, net als WordPress, actief wordt ondersteund door Automattic), een inschrijfmodule voor het betaalde cursusaanbod en een API-koppeling voor het afmelden van koeriersdiensten.
De verdere ontwikkeling van de site richt zich vanaf nu op het verder ontsluiten van diagnostiek en onderzoeken voor zorgprofessionals én patiënten. Ook een uitgebreide locatie- en afsprakentool maakt onderdeel uit van de website. Samen met het online marketingbureau werken we verder aan de inboundstrategie, middels SEO en content, voor optimale leadgeneratie en interactie met de verschillende doelgroepen die de site bezoeken.
Een nieuwe SEO-proof website, alvast voorbereid op eventuele meertaligheid in de nabije toekomst. Met op maat ontwikkelde templates, opgebouwd uit flexibele velden zodat de website eenvoudig te onderhouden is. Een website die Eurofins ook actueel inzicht biedt in wat de bezoeker zoekt en bestelt, en die veel voorkomende werkzaamheden – zoals het aanvragen van materialen, het afmelden van een koeriersdienst, het boeken van cursussen etc. – uit handen neemt door volledig geautomatiseerde processen. Dat scheelt werk, tijd en dus geld.
Lily van Thiel, Manager Marketing & Communicatie Eurofins: “SowiesoHelder speelt snel en flexibel in op de wensen van ons groeiende bedrijf.”
In een omnichannel wereld moet je slim zijn. Communicatie spreiden. Digitaal zaaien en oogsten. Dat regelen we voor je. We maken websites en digitale campagnes, die traffic genereren. Doe de website optimalisatie check van SowiesoHelder om snel inzicht te krijgen in de prestaties van je eigen website. Een mooi vertrekpunt om je te helpen met het digitale commerciële proces. Niet voor niets zijn we officieel HubSpot partner voor inbound marketing!