EEN
MILJOENEN-
PUBLIEK

Yakult bestaat 85 jaar! Reden voor een feestje rond het Japanse probiotische zuiveldrankje. Helaas dreigde de coronacrisis het feestje te bederven. Dus kozen we voor een gepaste toon. Geen slingers en ballonnen, maar een ingetogen, mediabrede campagne aangejaagd door een tv-commercial. Concept en uitvoering: sowiesohelder.

OPLOSSING

Voor het verhaal achter het flesje, vonden we een mooie metafoor in het oude Aziatische dominospel. Waarbij het drankje van geestelijk vader Dr. Shirota al 85 jaar een ‘keten van energie’ in gang zet. In een rijke, japans getinte 3D-animatie onthullen vallende flesjes verschillende tableaus uit het verhaal van Yakult. Deze tv-commercial werd gevolgd door een tag-on waarin we de kijker activeerde met mooie prijzen op een speciale actiesite.

RESULTAAT

Wij ontwikkelden een volledige campagne met content, puzzelboekjes, advertenties, social posts, een tv-commercial en een feestelijke webpagina. Kortom print, 1-op-1, social, digital en tv – wij bedachten het en maakten het waar. Binnen twee weken was de commercial al 1 miljoen keer vertoond op Youtube en is er 7180 keer een puzzelboekje aangevraagd. Zo werd het toch nog een mooie verjaardag. Of zoals de klant het zei: ‘werken met jullie was een feestje’.

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

Meer Werk

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

vrouw houdt krat vast

de FNV

Haal de FNV erbij

strategie & concept

Powerpeers campaign

Powerpeers

Powervolle activatiecampagne

strategie & concept

Algemeen

E-learning

digital & inbound

Eibir

Elk project een nieuwe site

digital & inbound

Algemeen

Escape room

digital & inbound

Presenter doing interview and camera focusing

Vattenfall

‘Wij zijn Vattenfall’ Live show

film & content

Danone

Quality & Food Standards animatie

film & content

Nutricia

OpTri bottle

film & content

medewerkers landal op het strand

Landal GreenParks

Verfrissende strand bijeenkomst

events & exhibition

KLM duurzaam grafisch

KLM / SCHIPHOL

Seminar duurzaamheid

events & exhibition

3december presentator podium

Mimetas

3D-cember 2021

events & exhibition

de FNV

FNV Agrarisch
Groen campagne

art & copy

nuon

Vattenfall krant

art & copy

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy