Website conversie verhogen? Doe onze scan!

Veel websitebezoekers, maar weinig conversies? Wil je meer uit je website halen en betere resultaten? SowiesoHelder analyseert welke verbeteringen snel effect hebben. Maak kennis met website optimalisatie check en ontdek de mogelijkheden van conversie optimalisatie!

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van een website met als doel het verhogen van de conversieratio van websitebezoeker naar lead, en uiteindelijk klant. Wat een conversie is hangt af van de doelstellingen van het bedrijf. Voorbeelden van conversies zijn: inschrijven voor een nieuwsbrief, item toevoegen aan een winkelmandje, of aanschaf van een product.

Waar kijken we naar tijdens onze conversie optimalisatie check?

Tijdens onze conversie optimalisatie check worden verschillende facetten van de website onder de loep genomen. Hieronder bespreken we de meest belangrijke onderdelen voor onze conversie optimalisatie check: het verbeteren van de user experience en het afstemmen van de content op de behoeften van de doelgroep.

De user experience verbeteren

Een uitermate belangrijk onderdeel van een goedlopende website, is de gebruikerservaring. De functionaliteiten spelen hierbij een rol; is de website gemakkelijk te navigeren, kun je goed over de site scrollen en zijn de webpagina’s snel genoeg? Is dit niet het geval, dan is de kans groot dat bezoekers vroegtijdig afhaken.

Maar user experience gaat veel verder dan alleen de technische aspecten. De gebruikerservaring wordt ook beïnvloed door de gedachten en gevoelens die de site oproept bij de bezoeker. Denk hierbij aan het visuele design, bewegende elementen, call-to-actions en de marketingcommunicatie. Het optimaliseren van deze onderdelen zorgt ervoor dat de gebruiker zoveel mogelijk wordt verleid tot het maken van een conversie.

Content marketing voor meer conversie

Misschien heb je wel eens gehoord van een buyers journey? Dit proces bestaat uit drie fasen die een klant aflegt. SowiesoHelder hanteert hiervoor de fasen awareness, consideration en decision. Voor een optimaal resultaat, is de juiste communicatie van belang. In welke fase de klant zich bevindt, bepaalt hun informatiebehoefte. Is iemand aan het oriënteren of al klaar om te bestellen? Door de content af te stemmen op de behoeften van de doelgroep, heb je meer kans op leads en conversies.

Digitale toegankelijkheid: een site voor iedereen

Is jouw website toegankelijk genoeg? Eén op de acht Nederlanders heeft namelijk te maken met een langdurige beperking, zoals een visuele, verstandelijke, psychische, intellectuele of fysieke handicap. Dit is een grote groep mensen die uiteraard ook graag gebruikmaakt van jouw informatie, diensten of producten. Optimaliseer je website door ook rekening te houden met deze doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan een voorleesfunctie, lettergroottes aan kunnen passen en het beperken van flitsende elementen. SowiesoHelder brengt de aandachtspunten in kaart om zo jouw website voor iedereen toegankelijk te maken.

Hoe veilig is jouw website?

Het is essentieel dat je website veilig oogt en veilig is. Daarom is het van belang om regelmatig de website en technische tools te updaten. Doe je dit niet? Dan is de kans aanwezig dat je website op den duur gehackt wordt. En heeft jouw website eigenlijk een SSL-certificaat? Hiermee verzorg je een veilige verbinding en geef je aan dat de gegevens van de gebruikers veilig zijn. Bezoekers kunnen dit zien door het groene slotje naast de URL. Is het SSL-certificaat niet op orde? Dan geeft Google vaak een waarschuwing af, wat bezoekers afschrikt, conversies tegengewerkt en je imago verslechterd. SowiesoHelder onderzoekt deze aspecten en brengt advies uit over het beter beveiligen van jouw site.

Start met het verbeteren van de conversie van je website

Wil jij doelgericht de conversies van jouw website verhogen? Of ben je op zoek naar meer websiteverkeer? Plan een afspraak met Joost via onderstaande module of stuur een mailtje.

Meer Werk

go2UBL

Ubbelen

strategie & concept

LabV

De langste URL

strategie & concept

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress multisite

digital & inbound

Herenbos

Responsive vacature platform

digital & inbound

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

man doet bloeddruk meter om

OMRON Healthcare Europe B.V.

Retail content campagne

film & content

Meerlanden - De dag van de moestuin

Meerlanden

De dag van de moestuin

film & content

nuon

Digitale Wereld

film & content

KLM vliegtuig in de lucht

KLM

4D 360° Flight experience

events & exhibition

Folio Orthica

Symposium

events & exhibition

ingang event

Bosch

Building Technologies

events & exhibition

CoorpID (ING Bank)

CoorpID: on- en offline middelen

art & copy

3d modellen van alle 3 de verpakkingen

Yakult

NIEUWE CREATIEVE DESIGNS

art & copy

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy