Het gemak van een eigen laadpaal thuis introduceren met een social media campagne

De elektrische auto opladen: erg leuk en gemakkelijk is het niet. Zeker niet bij openbare laadfaciliteiten. De thuislaadpaal van Vattenfall biedt hiervoor de oplossing: altijd een volle accu waardoor je zorgeloos de weg op kunt, én kunt thuiskomen. “Kom thuis om op te laden” slaat daarom niet alleen op het letterlijk thuisladen, maar ook op de zorgeloosheid ervan. Met aantrekkelijke video’s en online content maken we de consument bewust van de voordelen. Het doel is om de consument te laten overwegen om een thuislaadpaal aan te schaffen.

De vraag

Het opladen van een elektrische auto duurt lang, er staat vaak een file bij het laadstation, die soms niet naar behoren werkt. Negatieve ervaringen die verdere vergroening van het Nederlandse wagenpark in de weg zit. Vattenfall biedt de oplossing: een laadpaal voor thuis. Door deze gemakkelijke oplossing is niet alleen je auto altijd vol voor je vertrekt, maar komt je ook zonder zorgen weer thuis. Zodat je thuis kunt ontspannen. En opladen.

Consumenten empoweren om zelf bij te dragen aan de energietransitie: dat is de leidende gedachte die Vattenfall, een van ’s werelds grootste energieleveranciers, als verantwoordelijkheid heeft aangenomen. Dit wordt gefaciliteerd met gemakkelijke en betrouwbare oplossingen zoals het tuisladen van je elektrische auto met een laadpaal voor thuis.

De oplossing

Vattenfall komt inmiddels al vele jaren thuis bij SowiesoHelder voor gemak en zorgeloosheid, waarin we snel de perfecte paraplu voor het concept herkenden. “Kom thuis om op te laden” slaat niet alleen letterlijk op het gemak van thuisladen, maar ook op de zorgeloosheid van zekerheid.

Vanuit Creatie & Strategie ontwikkelden we samen met Vattenfall een 360° campagne met aantrekkelijke video’s, fotografie en diverse online content, om deze thuislaad-oplossing breed onder de aandacht te brengen. Niet alleen wilden we elektrisch rijders van deze oplossing op de hoogte brengen en aanzetten tot het overwegen van een thuislaadpaal, ook wilden we awareness creëren bij consumenten die misschien nog twijfelen over elektrisch rijden.

aes frontaal met paal en snoer

Het resultaat

Een succesvolle campagne met premium content zoals Vattenfall dat van ons gewend is voor hen te maken. We kozen drie scenes met passende persona’s die een goede representatie zijn van Vattenfall doelgroep. Voor elk schreven we een verhaal. Van deze verhalen maakten we drie commercial video’s die tot korte social video’s zijn gesneden. Bij elk verhaal hoorde ook een drietal hero foto’s. Daarnaast zijn er een groot aantal productfoto’s gemaakt, zowel in de scene als op een witte achtergrond.

De social video’s zijn actief aangejaagd, goed bekeken en geliket. Er is veel gereageerd en gecorrespondeerd over het product. De online content zoals banners zijn veel aangeklikt. En ook de verkoopresultaten zijn naar grote tevredenheid.

hoofddorp sfeerfoto gaze

Meer weten?
neem contact met
ons op

Meer Werk

De Zorgcirkel

Branding

strategie & concept

LabV

De langste URL

strategie & concept

Powerpeers campaign

Powerpeers

Powervolle activatiecampagne

strategie & concept

Vattenfall

Scrollytelling

digital & inbound

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

Algemeen

Escape room

digital & inbound

Meerlanden - De dag van de moestuin

Meerlanden

De dag van de moestuin

film & content

nuon

Digitale Wereld

film & content

Presenter doing interview and camera focusing

Vattenfall

‘Wij zijn Vattenfall’ Live show

film & content

woman virtual presentation

Hines

Pitch perfect online

events & exhibition

ingang event

Bosch

Building Technologies

events & exhibition

KLM vliegtuig in de lucht

KLM

4D 360° Flight experience

events & exhibition

tomtom

'Black Friday' campagne

art & copy

The May 50k

Stichting MS Research
Activatiecampagne

art & copy

3d modellen van alle 3 de verpakkingen

Yakult

NIEUWE CREATIEVE DESIGNS

art & copy