Valt het aantal paginabezoeken op je website tegen? Bereik je niet de juiste doelgroep? Of word je site niet goed gevonden? Dan kun je door het optimaliseren van je websiteverkeer, ook wel traffic, wellicht nog veel rendement behalen. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachine optimalisatie (SEO), de juiste website metingen inrichten of door middel van campagnes en advertising. Met een snelle, maar grondige website optimalisatie check helpt SowiesoHelder jou aan het beste resultaat. Boost je business!
Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd. Tijdens de SEO check, kijkt SowiesoHelder naar de volgende drie onderdelen voor zoekmachine optimalisatie: website techniek, website content en website autoriteit.
De techniek is uitermate belangrijk voor het bepalen van de positie van jouw website in een zoekmachine. Google moet namelijk in staat zijn om de webpagina’s goed te crawlen; ook wel scannen. Vervolgens moet Google de inhoud kunnen indexeren; lezen én begrijpen. Een onlogische paginaopbouw, een trage laadsnelheid, een onlogische XML sitemap, een niet mobielvriendelijke site, veel 404-pagina’s en dode links kunnen bijdragen aan slechtere prestaties. Met een SEO scan bepaalt SowiesoHelder de knelpunten en krijg je concrete adviezen over mogelijke optimalisatieslagen.
Een ander belangrijk onderdeel die de vindbaarheid van jouw website bepaalt, is de content. Met welke termen zoekt jouw beoogde doelgroep naar informatie? Sluit de informatie die jij aanbiedt aan bij de zoekintentie? Een zoektermenonderzoek geeft inzicht in relevante termen voor jouw website. SowiesoHelder doet een SEO check en bepaalt de quick wins op het gebied van content.
Hoe hoger de autoriteit van je website, hoe populairder en relevanter de content volgens Google is. Hierdoor krijg je een hogere organische positie in de zoekmachine. Tijdens de SEO scan kijken we naar de mogelijkheden van linkbuilding voor jouw website.
Wanneer de SEO prestaties in orde zijn, zijn er ook een aantal methodes die het verkeer naar je website kunnen boosten. SowiesoHelder scant jouw opties en adviseert welke tactieken voor jou het beste resultaat opleveren. Elke klant legt namelijk een reis af voordat zij overgaan tot aankoop: hun customer journey. In welke fase de doelgroep zit, bepaalt welke tactieken en kanalen je inzet. Wil je bewustzijn creëren of juist op de aankoop stimuleren? Methodes om de customer journey te ondersteunen, zijn onder andere social media, e-mailmarketing en advertising.
Hoeveel verkeer komt er op jouw website? Welke reis leggen jouw klanten af? Hoe rankt je website op dit moment? Door meer inzicht in je data te krijgen, kun je gerichter bijsturen en de customer journey optimaliseren. Men zegt niet voor niets: meten is weten! SowiesoHelder helpt met het instellen van een meetpunt en het opzetten van prestatie indicatoren. Op basis hiervan richten we Google Analytics in, doen we aanvullend onderzoek en verzorgen we rapportages en dashboards. Door deze inzichten ontstaan er nieuwe mogelijkheden voor het bereiken van de juiste doelgroep. Doelgericht meer resultaat!
Wil jij je website traffic verhogen? Of wil je meer conversies? Plan een afspraak met Joost via onderstaande module of stuur een mailtje.