Een SowiesoHelder Merkversneller© met FNV Agrarisch groen

Soms heb je een Merkversneller© sessie waarin alles direct op z’n plek valt. Nou hebben wij dat eigenlijk heel vaak, maar goed, met FNV Agrarisch Groen hadden we ‘een bijzondere klik’. Misschien door de ‘rode’ wortels van één van onze creatieven. Of vanwege het grote sociale hart van de ander. Het onderwerp raakt je namelijk meteen: de vaak erbarmelijke omstandigheden waaronder buitenlandse arbeiders werken in de Nederlandse tuinbouw.

fnv campagne beeld

De uitdaging

Hoe bereik je arbeiders in de agrarische sector en maak je hen bewust van hun rechten? De eerste grote uitdaging daarbij is de diversiteit van de doelgroep: jongeren, flexwerkers, mensen met vaste contracten en vooral een hele grote groep arbeiders uit Oost-Europa. Hoewel FNV uiteraard graag nieuwe leden verwelkomt, volgt werving pas in een volgende fase. Doel van de campagne: bewustwording. In deze fase is er behoefte aan een strategisch basisconcept met ideeën voor zowel digitale, als fysieke middelen om de doelgroep te bereiken. Hoofdboodschap: FNV kent jouw sector en is er om je te helpen.

De oplossing

Als eerste hebben we focus aangebracht in de briefing door de doelgroep duidelijk te kaderen. De strategische paraplu is voor alle doelgroepen (misschien zelfs voor de hele FNV), maar communicatie moet gericht zijn. Daarbij hebben wij de focus gelegd op de Oost-Europese flexwerkers. Vervolgens gingen we met de FNV’ers om tafel in een onvervalste Merkversneller©. Het was een inspirerende co-creatie sessie waaruit een solide paraplugedachte, een gestroomlijnd plan en een veelvoud aan middelen naar voren kwamen. Vruchtbare grond dus, waarvan goed geoogst is!

Het resultaat

Een sterke campagne onder de paraplu ‘Haal FNV erbij’. Want samen met de FNV sta je sterker. Je bent zeker van kennis en kunde, en krijgt de hulp die nodig is – als het nodig is. Dus kom in actie en haal FNV erbij!
Maar waar we nóg blijer mee zijn: een razend-enthousiaste klant die ons heeft overladen met complimenten. En dat geeft ons veel werkplezier. Daarom: halen wij FNV er graag bij!

zoek de verschillen
campagne beeld
powerbar

Of zoals ze zelf zeggen:

Irena Marmelstein, communicatieadviseur de FNV: “Meteen raak! Topservice en creativiteit met een hoofdletter C”.

En jij?

Raken begint bij denken. Bij strategie. Een ‘plan-de-campagne’. Met duidelijke kaders, zodat we komen tot een concreet plan op basis van de doelstellingen. Weten wat we wanneer gaan doen en wat we willen bereiken. Graag met je positionering, branding, meerjarenplan aan de slag en geen idee waar je moet beginnen? We helpen graag met onze Merkversneller®

Meer weten?
neem contact met
ons op

Meer Werk

LabV

De langste URL

strategie & concept

ING

'Mooie Move' campagne

strategie & concept

go2UBL

Ubbelen

strategie & concept

Duurzame woonwijk

DAK & Tulp Group

Groene Hart Hypotheken

digital & inbound

eurofins

Clinical Diagnostics platform

digital & inbound

Algemeen

E-learning

digital & inbound

Cobraspen

Vastgoed ontwikkelaar

film & content

yakult-featured

Yakult

85 jaar TV-commercial

film & content

ING

Inspirerende documentaire

film & content

medewerkers landal op het strand

Landal GreenParks

Verfrissende strand bijeenkomst

events & exhibition

CAD & Company

Van een offline naar online event

events & exhibition

KLM vliegtuig in de lucht

KLM

4D 360° Flight experience

events & exhibition

Yakult Europe

3D verpakkingen

art & copy

3d modellen van alle 3 de verpakkingen

Yakult

NIEUWE CREATIEVE DESIGNS

art & copy

CoorpID (ING Bank)

CoorpID: on- en offline middelen

art & copy