De elektrische auto opladen: erg leuk en gemakkelijk is het niet. Zeker niet bij openbare laadfaciliteiten. De thuislaadpaal van Vattenfall biedt hiervoor de oplossing: altijd een volle accu waardoor je zorgeloos de weg op kunt, én kunt thuiskomen. “Kom thuis om op te laden” slaat daarom niet alleen op het letterlijk thuisladen, maar ook op de zorgeloosheid ervan. Met aantrekkelijke video’s en online content maken we de consument bewust van de voordelen. Het doel is om de consument te laten overwegen om een thuislaadpaal aan te schaffen.
Het opladen van een elektrische auto duurt lang, er staat vaak een file bij het laadstation, die soms niet naar behoren werkt. Negatieve ervaringen die verdere vergroening van het Nederlandse wagenpark in de weg zit. Vattenfall biedt de oplossing: een laadpaal voor thuis. Door deze gemakkelijke oplossing is niet alleen je auto altijd vol voor je vertrekt, maar komt je ook zonder zorgen weer thuis. Zodat je thuis kunt ontspannen. En opladen.
Consumenten empoweren om zelf bij te dragen aan de energietransitie: dat is de leidende gedachte die Vattenfall, een van ’s werelds grootste energieleveranciers, als verantwoordelijkheid heeft aangenomen. Dit wordt gefaciliteerd met gemakkelijke en betrouwbare oplossingen zoals het tuisladen van je elektrische auto met een laadpaal voor thuis.
Vattenfall komt inmiddels al vele jaren thuis bij SowiesoHelder voor gemak en zorgeloosheid, waarin we snel de perfecte paraplu voor het concept herkenden. “Kom thuis om op te laden” slaat niet alleen letterlijk op het gemak van thuisladen, maar ook op de zorgeloosheid van zekerheid.
Vanuit Creatie & Strategie ontwikkelden we samen met Vattenfall een 360° campagne met aantrekkelijke video’s, fotografie en diverse online content, om deze thuislaad-oplossing breed onder de aandacht te brengen. Niet alleen wilden we elektrisch rijders van deze oplossing op de hoogte brengen en aanzetten tot het overwegen van een thuislaadpaal, ook wilden we awareness creëren bij consumenten die misschien nog twijfelen over elektrisch rijden.
Een succesvolle campagne met premium content zoals Vattenfall dat van ons gewend is voor hen te maken. We kozen drie scenes met passende persona’s die een goede representatie zijn van Vattenfall doelgroep. Voor elk schreven we een verhaal. Van deze verhalen maakten we drie commercial video’s die tot korte social video’s zijn gesneden. Bij elk verhaal hoorde ook een drietal hero foto’s. Daarnaast zijn er een groot aantal productfoto’s gemaakt, zowel in de scene als op een witte achtergrond.
De social video’s zijn actief aangejaagd, goed bekeken en geliket. Er is veel gereageerd en gecorrespondeerd over het product. De online content zoals banners zijn veel aangeklikt. En ook de verkoopresultaten zijn naar grote tevredenheid.