Retail opdracht voor actie­communicatie

Retail is altijd in beweging. Retailcommunicatie dus ook. Dagelijks worden POS (point of sale) materialen bedacht, gemaakt en verspreid over winkels en websites. Zo ook voor de merken van Henkel (wereldwijd actief op het gebied van o.a. Beauty Care). Denk aan bijvoorbeeld Fa, Schwarzkopf, Taft, Nature Box, Syoss als het gaat om schoonheids- en verzorgingsproducten. In een dagelijkse samenwerking met het team van SowiesoHelder komen elke dag nieuwe actiecommunicatie-materialen tot stand.

De uitdaging

Flexibiliteit en snel kunnen schakelen is een vereiste. Als bureau hebben we uiteraard veel opdrachten die allemaal tegelijkertijd lopen. Door overal senior projectmanagers op te zetten, loopt dat in 99 van de 100 gevallen soepel en gestroomlijnd. Bij retail-klanten is snelheid geboden. De klant moet zelf altijd snel schakelen (en de flinke concurrentie voorblijven) en het bureau dus ook. Daarnaast zijn er zoveel materialen die dag in dag uit geproduceerd worden (steeds met ander artwork en andere actiecommunicatie, maar uiteraard altijd in de huisstijl), dat het effectief is om mensen op de opdracht te hebben die ingevoerd zijn. In de overall opdracht, de deelopdracht (van schapkaart tot hotspot, van wobbler tot display, van online banner tot advertentie) de visuele identiteit van de merken, technische ins & outs en het proces tussen klant en bureau en de distributie naar alle betrokken retailers, zoals AS Watson (KV en TP), Etos, AH, DA en Jan Linders.

Display voor producten
magazine advertentie

De oplossing

SowiesoHelder heeft voor de samenwerking met Henkel en deze omvangrijke retailopdracht gekozen voor een vast team. Op de studio is één designer verantwoordelijk voor alle creatie, ondersteund waar nodig door twee collega designers en een dtp’er. Al het regelwerk wordt strak gecoördineerd door een senior projectmanager en ook zij weet zich door collega’s ondersteund als een POS opdracht even meer dan twee handen vraagt. Bovendien kunnen zij altijd sparren met de art director van de studio, de creatieven en het online team. Zo borgen we de continuïteit die nodig is en kunnen we zowel de continue opdrachtenstroom goed aan als ad hoc schakelen. En creatief meedenken over conceptuele vraagstukken vanuit de Henkel merken. Daarnaast denken we proactief mee met nieuwe ideeën voor promoties en campagnes.

Het resultaat

Een ingevoerd team dat geheel zelfstandig opereert en Henkel volledig ontzorgt met alle creatie en afhandeling van de verschillende POS-materialen. Geheel in de juiste huisstijl en volgens de juiste technische specs. Snel geproduceerd, snel opgeleverd. Een team ook dat intern goed op elkaar is ingespeeld en effectief draait. Met elkaar verzorgen zij o.a. alle vloerdisplays, digitale nieuwsbrieven, poorthoezen, hotspots, online banners, wobblers, magazinepagina’s, key visuals, advertenties, sfeerbeelden, nieuwmeters, posters, leaflets, schapstroken en banieren.

Of zoals Henkel zelf zegt:

‘We hebben een fijne samenwerking met SowiesoHelder, waarbij we al geruime tijd met een vast team schakelen. Ze kennen ons en onze merken en dat werkt heel fijn. We hebben korte communicatielijnen, kwalitatieve output en ze schakelen snel. Ze werken conform onze guidelines en denken tegelijkertijd ook mee hoe we onze doelstellingen kunnen behalen’.

En jij?

Graag eens met ons om de tafel om te kijken wat wij op het gebied van je POS materiaal kunnen doen? Of een bredere retail vraag waarbij we kunnen helpen? Onze creatief-strateeg Irpa heeft jarenlange ervaring bij Albert Heijn/Allerhande (en de Amerikaanse Allerhande voor Ahold Delhaize USA), Gall & Gall, Etos, DA en denkt graag mee.

Meer weten?
neem contact met
ons op

Meer Werk

vrouw houdt krat vast

de FNV

Haal de FNV erbij

strategie & concept

meisje tussen de gordijnen

Kwantum

OFFLINE EN ONLINE CONTENT

strategie & concept

Attens

Campagne

strategie & concept

adviseur aan het werk

DAK

Binco visuele identiteit
en website

digital & inbound

Algemeen

Escape room

digital & inbound

Algemeen

E-learning

digital & inbound

nuon

Digitale Wereld

film & content

man doet bloeddruk meter om

OMRON Healthcare Europe B.V.

Retail content campagne

film & content

Nutricia

OpTri bottle

film & content

Nuon/Feenstra

Duinrell familiedag

events & exhibition

man staat op auto in bos

ING

ING REF: DUURZAAM CONCEPT VOOR PROVADA

events & exhibition

medewerkers landal op het strand

Landal GreenParks

Verfrissende strand bijeenkomst

events & exhibition

tomtom

‘The art of Navigation’ campagne

art & copy

CoorpID (ING Bank)

CoorpID: on- en offline middelen

art & copy

The May 50k

Stichting MS Research
Activatiecampagne

art & copy