‘Content is King’, wordt vaak gezegd. Maar content is ook kostbaar. Zéker als je het niet slim produceert en inzet. Ruim 35 jaar ervaring leert ons dat er bij veel merken ruimte (en behoefte!) is hun content te optimaliseren. Inhoudelijk, maar vooral ook qua plan en de uitvoer erachter. Even in algemene zin: content is niet altijd relevant en schiet daarmee het doel voorbij, content is niet altijd gebaseerd op een doordacht contentplan, veel content wordt maar 1x gebruikt (zonde!) én bij veel bedrijven wordt het decentraal opgepakt, in silo’s. En daar komt het contentoptimalisatie-model Van Silo Naar Cirkel® in beeld.
In vier sessies analyseren we de kern van je contentvraagstuk en kun je aan de slag met een concrete contentkalender. Gebaseerd op het contentmodel dat we opstellen, de belangrijkste pijlers onder de boodschappen die je wilt overbrengen en met de budget-efficiënte inzet van bestaande en nieuwe content samen. Het blijkt voor opdrachtgevers een heel prettige manier om het zo concreet met elkaar te bepalen, intern helderheid over relevantie en focus te hebben en met z’n allen dezelfde contentkalender als uitgangspunt te hebben zodat het verhaal dat breed over de bühne wordt gebracht relevant, consistent en effectief is.
Ga je eigen organisatie eens na en bedenk of jullie ook in silo’s werken? Hebben jullie de content op orde of kan het beter? Heb je behoefte aan een solide contentkalender? Welke 5 punten hieronder herken je?
Het Van Silo Naar Cirkel® model is samengesteld op basis van jarenlange ervaring op het gebied van content. Doordat Irpa bij veel organisaties/merken hetzelfde patroon zag terugkeren, heeft ze haar kennis en ervaring gebruikt om het VSNC®-model op te zetten. Al veel langer werken we bij SowiesoHelder vanuit dit principe, maar met het model zijn de stappen nu in 4 concrete sessies opgezet. Dat die formule werkt, laat de praktijk elke keer opnieuw zien. Afgelopen tijd hebben we samen met de teams van ambitieuze merken kunnen werken aan hun content en aan de optimalisatie ervan: ING CREFS (Corporate Real Estate Management & Facility Services), Yakult Europe, Maandag®, Stichting Spurd, Meerlanden, OFI (Olam Food Ingredients) en op dit moment OMRON (wereldwijd nr 1 recommended bloeddrukmeters). Bij elke opdrachtgever ligt de vraag, uitdaging en behoefte net even anders, dus dan beweegt het model en de aanpak mee en zorgen we dat we de sessies tailor made kunnen aanbieden.
IRPA
…is creatief strateeg bij SowiesoHelder en werkt 38 jaar in het communicatievak als journalist, hoofdredacteur, contentspecialist en nu als creatief strateeg. Los van conceptontwikkeling en het bedenken van creatieve ideeën heeft ze een grote passie voor content en vindt ze het om die reden belangrijk dat die goed en slim wordt ingezet. Effectíeve communicatie is haar motto. Dat wordt ook duidelijk in de video waarin ze iets vertelt over het Van Silo Naar Cirkel® contentmodel.
Heb je interesse, plan een afspraak met Joost via onderstaande module of stuur een mailtje.