EEN
MILJOENEN-
PUBLIEK

Yakult bestaat 85 jaar! Reden voor een feestje rond het Japanse probiotische zuiveldrankje. Helaas dreigde de coronacrisis het feestje te bederven. Dus kozen we voor een gepaste toon. Geen slingers en ballonnen, maar een ingetogen, mediabrede campagne aangejaagd door een tv-commercial. Concept en uitvoering: sowiesohelder 🙂

OPLOSSING

Voor het verhaal achter het flesje, vonden we een mooie metafoor in het oude Aziatische dominospel. Waarbij het drankje van geestelijk vader Dr. Shirota al 85 jaar een ‘keten van energie’ in gang zet. In een rijke, japans getinte 3D-animatie onthullen vallende flesjes verschillende tableaus uit het verhaal van Yakult. Deze tv-commercial werd gevolgd door een tag-on waarin we de kijker activeerde met mooie prijzen op een speciale actiesite.

RESULTAAT

Wij ontwikkelden een volledige campagne met content, puzzelboekjes, advertenties, social posts, een tv-commercial en een feestelijke webpagina. Kortom print, 1-op-1, social, digital en tv – wij bedachten het en maakten het waar. Binnen twee weken was de commercial al 1 miljoen keer vertoond op Youtube en is er 7180 keer een puzzelboekje aangevraagd.  Zo werd het toch nog een mooie verjaardag. Of zoals de klant het zei: ‘werken met jullie was een feestje’.

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET
ONS OP

Simon
Eric
Jim
SuikerSilo
SuikerSilo

Meer Werk

ing

Mooie Move

ing

De 3e Helft

LabV

De Langste URL

Vattenfall

Scrollytelling

algemeen

Escape Room

zwemmer vlinderslag

SRO

WordPress Multisite

COBRASPEN

Vastgoed Ontwikkelaar

yakult-featured

85 jaar Yakult

As Seen On TV

ing

Schenken

TU Delft

Op de koffie met India

KLM vliegtuig in de lucht

KLM

4D 360˚ Experience

AkzoNobel

GMM

tomtom

black friday

nuon

Vattenfall krant

Yakult Europe

3D verpakkingen